E-ticaret Nasıl Yapılır?
Her geçen yıl internet kullanımının artmasıyla birlikte mağazaya gidip alışveriş yapmaktansa, evde oturup kendi bilgisayarından veya akıllı telefonundan alışveriş yapan insanların sayısı da sürekli artıyor. 2015 yılında %31 büyüyen e-ticaret sektörünün bu yıl da %30 büyüyerek yıllık 31 milyar liralık bir hacme ulaşması bekleniyor. Yani şu an kendi e-ticaret sitenizi kurmak için en iyi zaman.
E-ticaret sitesi kurmak kulağa çok büyük bir atılımmış gibi gelebilir ama sandığınız kadar zor değil. Bu yazıda kendi e-ticaret sitenizi kurabilmeniz için gereken bazı adımlara ve ihtiyacınız olan araçlara ışık tutacağım.
İhtiyacınız olan tek şey kendinizi buna adamanız, biraz sabır ve öğrenme isteği.
Adım 1 – Bir Sektör ve Ürün Bulun
Bazılarına göre bu adım en zorudur ve insanın başını ağrıtır. E-ticaret sitenizin başarılı olup olmamasında doğru bir ürün seçmenin büyük etkisi vardır. Peki piyasada milyonlarca farklı ürün varken hangisini seçeceğinize nasıl karar vereceksiniz?
Sektör ve ürün seçimi yaparken düşünmeniz gereken birkaç şey var.
Fiyat: Ürünün fiyatı nedir? Eğer çok düşük bir fiyatsa size güzel bir kazanç sağlayabilmesi zor olur. Eğer fiyat fazla yüksekse (1000 TL ve üzeri) müşterilerin ürünü satın almadan önce biriyle telefon görüşmesi veya canlı sohbet yapmak istemesi muhtemeldir. Bu ekstra hizmet için fazladan zaman ve harcama yapmanız gerekir ama masrafının 10 katını da çıkarırsınız. Birçok insana göre 100- 200 liraya kadar bir fiyat makul olarak kabul ediliyor. Çünkü çoğu kişi bu fiyat aralığında bir online alışveriş yaparken tereddüt etmiyor.
Kar payı: Satış başına size düşen pay ne kadar? İnternet üzerinden satılan ürünlerin çoğunun kar marjı yaklaşık yüzde 30-35 iken sektöre göre büyük farklılıklar gösterebiliyor. Örneğin telefon aksesuarları genellikle yüzde 200 ve daha fazla kar sağlarken, elektronik ürünlerin kar marjı çok daha azdır. Bir ürüne karar vermeden önce kar marjlarıyla ilgili bilgi sahibi olun. Bunun için genellikle üreticiyle doğrudan ilişki kurmak veya bir distribütörle anlaşmak gerekir (buna 2. adımda değineceğiz).
Yerel olarak ulaşılabilirlik: Bu ürünü yerel olarak satın almak mümkün mü? Çok genel konuşursak eğer bir ürün yerel marketlerde satılmıyorsa onun online satışını yapmak daha kolay olur. Neden mi? Sebebi oldukça basit. Çünkü insanlar, bir şeyi yakınlarda bir yerden satın alamazlarsa o ürünü satın almak için interneti tercih etmek zorunda kalırlar. 3D printerlar satmak için bir internet sitesi kurmamın sebeplerinden biri de henüz dükkanlarda 3D printer satılmaya başlamamasıdır.
Nakliye boyutu: Ürünün boyutu ve ağırlığı ne kadar? Büyük ve ağır ürünlerin nakliye masrafı da yüksek olur ve bu durum satışları olumsuz etkiler.
Müşterilerin çoğu yalnızca ücretsiz teslimat istemez, zaten bu hizmeti sağlıyor olmanızı beklerler. Bu yüzden kargo ücreti yüksek tutan bir ürün satmak kolay olmayabilir. Online perakende satışçıların çoğu bunun altından şu şekilde kalkıyor; kargo ücretini fiyatın üstüne ekliyor ve ücreti yükseltiyorlar, böylece ”ücretsiz kargo” sunabiliyorlar. Yine de ufak boyutlu olan ve teslimat masrafları yüksek olmayan ürünler satmanız daha makul olabilir.
Tutku: Bu sektör ne kadar ilginizi çekiyor? Bu son madde genelde gözden kaçar ama başarının temel göstergelerinden birisidir. Bir e-ticaret sitesi kurup büyütürken tipik engeller ve hayal kırıklıkları ile karşılaşırsınız. Sektöre duyulan tutku böyle zamanlarda size büyük motivasyon sağlayabilir ve zorlukların üstesinden gelmenizde yardımcı olur. Hobileriniz neler? Ne yaparken eğleniyorsunuz? Bahçe işleri yapmaktan mı hoşlanıyorsunuz? Harika! Öyleyse bahçecilikle ilgili alet edevat, tohum vs. satılan bir e-ticaret sitesi kurun.
Adım 2 – Çok iyi ürünler tedarik edebileceğiniz üreticiler bulun
Adım 3 – Web sitesi kurun
Satacağınız ürünler belli oldu, çalışabileceğiniz birkaç üretici de buldunuz, peki ya şimdi sırada ne var? Web sitesi kurup işletmek.
E-ticaret platformu sitenizin ürünler, kategoriler, satın alma ve gereken diğer bütün işlevlerini yönetir. Düzinelerce e-ticaret platformu var ve genel olarak hepsi benzer özellikler ve işlevlere sahip. Bir platform seçmek çoğu girişimci için büyük bir meşgale olabilir. Benim tavsiyem ”Hazır ol, nişan al, ve vur” zihniyetiyle yola çıkmanız ve saatlerinizi araştırma yapıp çeşitli platformları test ederek heba etmek yerine, herhangi birine karar verip işe koyulmanızdır.
Yıllar içinde birçok farklı e-ticaret platformuyla çalıştım ve bunlardan bazılar n hem çok iyi hem de kullanması aşırı kolay siteler.
Eğer bir an evvel ve olabildiğince kolay bir şekilde işe başlamak istiyorsanız anahtar teslim bir e-ticaret platformu seçin. Aylık 100- 200 TL arasında ödemelerle bu tarz bir e-ticaret sitesine sahip olabilirsiniz. Ancak bu tarz sitelerde belli bir şablonun dışına çıkmanız kolay değildir. Site üzerinde değişiklik yapmak isterseniz bu çok kısıtlı olabilir. Sitenizin üzerinde daha fazla kontrole sahip olmak istiyorsanız WordPress gibi açık kaynak kodlu yazılımları tercih etmelisiniz. Bu tarz bir site sahibi olmak istiyorsanız detaylı bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.
Domain Adı ve Hosting: Eğer anahtar teslim bir e-ticaret platformu kullanıyorsanız bu adımı geçebilirsiniz. WordPress veya başka bir açık kaynaklı platform kullanmayı düşünenler için devam edelim.
Her internet sitesinin, markası için bir domain ismine ve hosting hizmetine( sitenin barındığı yer ) ihtiyacı vardır. Bunun yanında, e-ticaret sitelerinin ayrıca SSL Sertifikası (güvenli soket katmanı) denilen, kredi kartı bilgileri vb. özel bilgileri şifreleyen bir sertifikaya da ihtiyacı vardır. Domain adı, hosting hesabı ve SSL Sertifikası alma işlemlerini en kolay şekilde tamamlamanız için birçok yerli ve yabancı hosting firmaları bulunmaktadır. Bunlar ulaşmak için Google’da “hosting firmaları” anahtar kelimesiyle arama yapmanız yeterli olacaktır.
Logolar ve Web Tasarımı: ThemeForest gibi online marketler binlerce farklı tasarım şablonu (diğer adıyla tema) sunuyor. Bu tasarımların çoğu çok güzel ve mobil telefonlara uygun. Fiyatları da oldukça cazip, sadece 50-100 dolar arasından değişiklik göstermekte. Bunların en iyi yanı, kendi sitenize göre uyarlayabileceğiniz yapıda özelleştirme seçeneği sunmalarıdır.
Logo, tüm pazarlama ve markalaşma süreçleri için önemli bir unsur. Bunun için yine, pek de ucuza kaçmadan profesyonel bir grafik tasarımcıyla çalışabilirsiniz. Veya bunun yerine bu işi internet üzerinde yarışma düzenleyerek halledebilirsiniz Tasarlatasarlat.com çok sayıda tasarımcının logo tasarımlarını yüklediği kitle kaynaklı bir tasarım platformu, en çok beğendiğiniz tasarıma para ödüyorsunuz. Özellikle istediğiniz tasarıma dair detaylı yönlendirmeler verdiğinizde çok iyi kalitede sonuç alabilirsiniz. Bu gibi sitelerde yaptırmak istediğiniz logoyu ve verebileceğiniz ücreti(ödülü) belirterek bir yarışma açabiliyorsunuz. Bu sayede yarışmaya katılan onlarca logo arasından beğendiğinizi seçebiliyorsunuz .
Yorumlar
Yorum Gönder